Panorama (BRT) 29/05/1986 Beveiliging Doel (nav Tsjernobyl)

Vandaag 26 april 2016 is het 30 jaar geleden dat de kerncentrale van Tsjernobyl in de lucht vloog. Iets meer dan een maand later zond Panorama (BRT) deze reportage uit van Terry Verbiest over de beveiliging van de kerncentrale van Doel. Met onder andere een interview met yours truly opgenomen vóór Doel 1 (ik had enkele […]

Fake Linkedin Profiles Worryingly More Difficult to Spot

As others have mentioned, Fake Profiles Are Killing LinkedIn’s Value. The few fake invites I receive are generally easily to spot, for example because they use a private e-mailaddress from a known spam-domain such as mail dot ru, or because the profile is filled with spelling errors. Today was different. Peter Fleischmann, CEO of the […]

Zure regen – Het Vermoeden 10 december 1986

Op 10 december 1986 interviewde Betty Mellaerts Peter Vanhoutte en mezelf over ons boek Zure Regen (EPO) in het legendarische radioprogramma Het Vermoeden op wat toen nog BRT1 (radio) was. Ik nam het programma indertijd op vanaf een Kenwood KT880L tuner met een Nakamichi LX3 cassetterecorder op een BASF LH extraI 90m compact cassette. Die opname […]

Are sixteen minutes that important?

We reported it on Twitter exactly 4 minutes AFTER it actually happened, without any crew at the scene or nearby. (It took local media some 20 minutes more to my information..) Michael van Poppel writing about his popular twitter-newsservice @BreakingNewsOn. Technically, he and his growing team can and do beat many traditional news outlets in […]

Maakt dat mee…

Dan werk je bij het enige IT-weekblad van het land en dan blokkeert je werkgever Facebook (en andere sociale netwerksites)? Het wordt hier hoe langer hoe leuker met die it-guys. Misschien moeten we maar eens een stukje schrijven over hoe it-journalisten nuttige informatie – ja zelfs nieuws – halen uit Facebook en andere sociale netwerken. […]

Geen tijd om te checken, te druk bezig met multimediale journalistiek

Ad Mulder: Nadat ik de redactie van de “Telegraaf” een mailtje had gestuurd over hun fout, is nu de naam “Renner” vervangen door “Nenner”. Voor de rest is er nog steeds niets gecheckt. Hoezo, domme en arrogante journalistiek? Wat vooraf ging.